Tuesday, 8 January 2013

Balik Kampung Tanam Jagung...

Pada Hujung Minggu yang lepas...kte besame incik somi balek ke Tepeng (umah mak mertua), dah sebulan x balek kampung incik somi....jangan salah faham...bukan x nak balik, tp mak mertua gan pak mertua yang selalu dtg KL..sbb ada kenduri...hehehe...so dat week jer dowang x turun KL..sbb ada kenduri kat Tepeng...perjalanan kami kali nie boleh dikatakan padat + singkat = seronok sebab mcm2 kami wat mase lek tepeng aritu...xkan nk tunggu cuti panjang baru lek kan...so kami tetap balik walaupun sabtu ahad jer...(yelar incik somi ni anak tunggal...so kena lar selalu lek jenguk mak gan ayah mertua...siapa lagi kalu bukan kami...so sebagai isteri kena faham situasi incik somi nie..=) insyallah makin disayangi somi..ehmmm hekhek

Selalu kami lek jumaat malam..pas lek opes truz kami lek tepeng...(kdg2 cian gak tgk incik somi drive..yelar kte ni x berani sgt bwk kete...so ktew ni bole bg semangat je lar kat sebelah yer..tp kdg2 terlelap jugak..hekhek...)

Ari sabtu penuh dengan kenduri...bgn2 pagi jer...pas serapan kami truz siap gi kenduri kat kuala sepetang (raseyer ar..hehehe...x ingt plak) pas tue kami gi melawat mak we...mak we x cihat dr minggu lepas...so kami lek ni tuk melawat mak we gak ar kat ospital tepeng (trima kaseh pd puan makcik guard y membenarkan kami masuk walaupun bukan waktu melawat..hehehe) mungkin sebab kami nie mcm dh lamer x jumpe mak we kot...(padahal kalu lek tepeng mmg slalu gi umah mak we nie) pas melawat kami truz gi kuala kangsar...incik somi nak berurut....(aritu incik somi maen paintball terover...sampai jatuh..2 y seliuh ckit) so mmg pakcik nie jer y slalu incik somi gi berurut...incik somi kate dia selesa dengan pakcik nie...so pejalanan hanya 30 minit jer dari tepeng ke kuala kangsar...aritu kuala kangsar mmg jem gler sbb PM turun kuala sebab nak bagi baucer pada bekas tentera....so mmg berkampung ar tentera kat kuala...pas2 malam ada konsert plak....bertambah jem ar dari petang tue...walaubagaimanpun kami tetap gagah kan diri utk jejalan di sekitar kuala kangsar...sempat gak beli laksan 1/2 kilo bawak lek tepeng...hekhek...



Malam tu kami makan laksa yang di tapow dr kuala kangsar....memang sedap dan berbaloi2..hekhek... pas makan lepak jam gn pak gn mak mertua...pas2 truz  ZZZZzzzzz.....hahaha...mmg dh x larat......sbb esok jadual kenduri pon boleh tahan....

Pagi Ahad pas celik jer mate....kami bersiap tuk ke kebun..(hahaha..nie lar di nantikan oleh kte...almaklumlar rumah keluarge kte mane ada kebun...so mmg excited gler...) pagi tu mak mertua masak nasi lemak bersame air kopi o...tebaek..so kami bersarapan di kebun milik mak gn pak mertua...memang best glerr....makan dalam kebun gn cuaca pagi tue...tebaek ar....=)

Pas makan kami truz menjadi pekerja FAMA yang x bertauliah..hahaha...mmg best sbb buah semua menjadi...pagi tue alhamdulilah durian banyak jugak jatuh..mmg rejeki name yer...hekhek..selain tu gak incik somi mengait rambutan....mak mertua gi amek nenas..cempedak..bunge kantan...gan buah magik...(tue kate mak mertua kte ar)..kte...? hehehe...bahagian packing....ni pengalaman kte yang pertama di musim buah...selalu kalu musim buah..just beli buah kat pasar jer..skrg leh trus amik kat kebun...wahhhh..-)




Pengalaman ni memang tak boleh dilupakan....insyallah tahun depan makin banyak lagi buah-buahan akan menjadi...insyallah (tue kate mak mertua den lar..hehehe)

so after berkebun..mengebun...terkebun....kami lek umah..ciap2 tuk g 2 kenduri kawen...satu kat simpang n satu lagi kat dewan taiping....abes pegi kedua-dua majlis kenduri tue...dalam kul 4ptg..so kami rehat dulu ar...sebelum kami berangkat ke kuala lumpur....

Percutian balik kampung kali nie memang sangat seronok.....byk aktiviti yang kami buat...insyallah raye cine kami lek kampung lagi...walaupun kte x dpt cuti..(huhu..dibekukan tuk owg melayu..) tp incik somi dapat cuti seminggu..(company dia cbg..uiks..)

Key disini saje coretan yang dapat dikongsikan besama...=)





No comments:

Post a Comment